-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:44579 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

يك ديدگاه و يك نظريه كلي درباره عقد مخفي كه به تازگي در جامعه رواج يافته، توضيحاتي لطف فرماييد.

ازدواج و پيوند زناشوئي در اسلام داراي مقررات و قوانين ويژه ايست كه يكي از آنها اجراي عقد ازدواج است و عقد و قرارداد مذكور بر دو گونه است:

1- هميشگي و بدون محدوديت زماني كه بدنبال تصميم طرفين با در نظر گرفتن همه مقرارت ديني به پيوند زناشويي هميشگي و عقد آن بر همين اساس جاري مي گردد.

2- ازدواج موقت و آن تصميم دو زوج به پيوند موقت و مقطعي با شرائط و مقررات ديني كه عقد آن نيز همگون و متناسب با آن جاري مي گردد.

و از آنجايي كه طبق قانون مدني بايد ازدواجها در يكي از دفترهاي ازدواج و طلاق ثبت گردد گاهي بدون مراجعه و ثبت در دفترخانه هاي مذكور عقد ازدواج را با در نظر گرفتن همه مقرارت شرعي جاري مي سازند كه از آن در جامعه تعبير به ازدواج و عقد مخفي ميگردد.

ناگفته پيداست كه اجراي عقد مخفي بدون آنكه در دفاتر قانوني، ثبت گشته باشد مشكلات قانوني و پيگردها و مجازات مربوط به خود را دارد كه در قوانين كيفري و جزايي پيش بيني شده است و اثبات محرميّت و رابطة همسري از جهت قانوني شكل معيني دارد كه عدم رعايت قانون در اين زمينه در مشروعيت آن نيز اشكال ايجاد مي نمايد. زيرا به فتواي امام راحل خلاف قانون خلاف شرع مي باشد.







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.